10 روش براي طراحي با استفاده از نوشته روي عکس ( قسمت سوم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

7. استفاده از تصاوير و نوشته ها بزرگ

هنگامي که مطمئن نيستيد چه کاري براي طراحي سايت شما بيشتر از همه عمل مي‌کند، بهتر است از تصاوير يا نوشته هاي بزرگ استفاده کنيد. اين کار را مي توانيد براي هر دوي اين عناصر انجام دهيد. شاخص اندازه، توجه کاربران را به خوبي جلب خواهد کرد و با استفاده از اين عنصر براي نوشته يا تصوير، مي‌توانيد هم خواني و هارموني مناسبي با عناصر ديگر ايجاد کنيد. استفاده از تصاوير بزرگ، به شما کمک مي کند تا تفاوت هاي سايه پردازي و کنتراست را به خوبي نشان دهيد و آن ها را به صورت برجسته در طراحي سايت نمايش دهيد. استفاده از نوشته بزرگ مي تواند وزن و حجم مناسب را به عکس و نوشته شما اضافه کند تا بتواند خوانايي آن را در مقايسه با ساير عناصر استفاده شده در طراحي سايت افزايش دهد.

8. افزودن رنگ

افزودن مقداري رنگ مي تواند جنبه بصري و ديداري طراحي سايت شما را به صورت قابل توجهي افزايش دهد. طراحي سايت بالا، از دو رويکرد متفاوت براي اين امر استفاده مي‌کند - يکي از آن ها استفاده از رنگ متضاد براي برجسته نشان دادن کلمات مهم است، در حالي که رويکرد ديگر استفاده از توني خاص براي نشان دادن تصوير استفاده شده است. هردوي اين تکنيک ها مي تواند به صورت موثر در طراحي سايت واقع شود.

9 . استفاده از کالر کست (Color Cast)

(کالر کست يا کالر شيفت مقداري از يک رنگ است که به کل يا قسمتي از عکس به شکل يکسان تاثير مي گذارد. معمولا تغيراتي که در اثر استفاده از فيلتر هاي کاهش نور (ND) به وجود مي آيد، تراز سفيدي عکس را به سمت گرم يا سرد تغير مي دهد. اين تغيرات رنگي به طور کلي ناخواسته هستند و تاثير منفي آن تا حدي با سيستم هاي تصحيح رنگ بر طرف مي شوند.)

يکي از مواردي که محبوبيت آن روز به روز در حال افزايش است، استفاده از کالر کستينگ بر روي تصاوير، براي برجسته نشان دادن بخشي از نوشته ها در طراحي سايت است. در حالي که استفاده از اين روش مي تواند کمي پيچيده به نظر برسد، اما در عين حال مي تواند طراحي سايت خيره کننده اي براي شما به ارمغان بياورد. رنگي را انتخاب کنيد که منابع بصري آن زياد باشد. نکته مورد نظر اين است که بايد تعادل بين رنگ هاي استفاده شده را به خوبي برقرار کنيد، اما در عين حال رنگ هاي مورد نظر را در طراحي سايت به نحوي استفاده کنيد که خوانايي نوشته هاي استفاده شده کاهش پيدا نکند. براي استفاده از اين نوع طراحي، ممکن است نياز باشد تا رنگ هاي مختلفي را امتحان کنيد و پس از استفاده از رنگ هاي مختلف، گزينه هاي نهايي خود را انتخاب کنيد و آن ها را به کار بگيريد. اگر مطمئن نيستيد که از چه رنگ هايي براي طراحي سايت استفاده کنيد، بهتر است رنگ هايي را انتخاب کنيد که با برند يا محصولات مورد نظرتان هم خواني دارد.

10. استفاده از تصاوير نوشته هاي ساده

شعار معروف "سادگي را حفظ کن"، در رابطه با نوشته و تصاوير نيز در طراحي سايت به خوبي صدق مي کند. هدف شما اين است که افراد و بازديدکنندگان وب سايت، تصوير و نوشته هاي شما را به صورت همزمان و به خوبي مشاهده کنند و هدف و مقصود طراحي سايت شما را درک کنند. استفاده از روش هاي زياد براي برجسته نشان دادن تصاوير و نوشته ها مي تواند نتايج عکس به همراه داشته باشد. هنگام کار با تصاوير، از تايپوگرافي ساده و تصاوير مستقيم استفاده کنيد تا بتوانيد بهترين نتايج را در طراحي سايت به دست آوريد. به ياد داشته باشيد که بخش هاي مهم تصاوير خود را به صورت ساده نگه داريد تا بتوانيد هدف خود را به کاربران برسانيد و به ياد داشته باشيد که نوشته هاي خود را به صورت خوانا بر روي تصوير قرار دهيد تا بتوانيد هر دوي اين عناصر را به خوبي حفظ کنيد و نتايج دلخواه را براي طراحي سايتبه دست آوريد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/113/





:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: